Заява громадських організацій різних країн з приводу можливого обрання представника Росії Президентом Інтерполу

Фото дня

21 листопада на 87-ій сесії Генасамблеї Інтерполу буде обраний новий Президент Інтерполу. За повідомленням поважних ЗМІ, найбільші шанси на цю посаду має представник Російської Федерації, генерал-майор поліції, віце-президент Інтерполу Олександр Прокопчук.

Відповідно до Конституції Інтерполу, Президент Організації повинен:

а) головувати на засіданнях Асамблеї і Виконавчого комітету, а також керувати обговореннями;

b) забезпечити, щоб діяльність Організації відповідала рішенням Генеральної Асамблеї і Виконавчого комітету;

c) підтримувати, наскільки це можливо, прямі і постійні контакти з Генеральним секретарем Організації.

Таким чином, Генеральний Секретаріат Інтерполу й інші органи будуть змушені лише виконувати прийняті під керівництвом Президента Організації стратегічні рішення. Стратегія роботи Організації буде формуватися і визначатися представником країни-агресора, влада якої:

– порушує міжнародні угоди, брутально порушує міжнародне право, окупувала Крим та веде відкриті військові дії на території інших країн-учасниць Інтерполу – України та Сирії;

– за допомогою пропаганди та спецслужб втручається у внутрішню політику демократичних держав;

– викрита у використанні хімічної зброї на території Великобританії, відповідно до заяв британських офіційних осіб, а також у сприянні використанню хімічної зброї на території Сирії;

– винна у злочинах проти людяності щодо чеченського народу і в даний час здійснює планомірні злочини проти кримськотатарського народу;

– порушує базові принципи прав людини та основоположних свобод, переслідує людей за їхні переконання, в масовому порядку фабрикуючи кримінальні справи проти політичних опонентів, опозиційних лідерів, журналістів і правозахисників, а також щодо рядових бізнесменів з метою експропріації власності на користь наближених до влади РФ олігархічних кланів;

– активно надає фінансову та іншу підтримку диктаторським авторитарним режимам Північної Кореї, Сирії, Венесуели, Ірану;

– цілеспрямовано і методично, порушуючи всі міжнародні договори і конвенції, заявляє про можливість ядерної війни і активно до неї готується.

На сьогоднішній день Росія та її союзники – Казахстан, Таджикистан, Туркменістан, Киргизстан, Азербайджан, а також Венесуела і Іран, є лідерами у використанні механізмів Інтерполу, в тому числі Red Notice і Diffusion requests, з метою політичних переслідувань, переслідувань за національними, релігійними, соціальними і гендерними мотивами. Так, незважаючи на активну роботу щодо запобігання подібних зловживань, можна відповідально заявити, що в базі даних Організації знаходиться кілька тисяч осіб, яких переслідують авторитарні режими, у тому числі Російська Федерація, в порушення ст. 3 Конституції Інтерполу. Це жителі окупованого Криму, інших регіонів України, уродженці Чечні та інших республік Північного Кавказу, правозахисні активісти, опозиційні політики і бізнесмени.

Крім того, у списку Інтерполу знаходиться багато осіб, які отримали статус біженців по відношенню до держави, яка їх розшукує. Часто ці особи залишаються у списку Інтерполу навіть після відмови в їх екстрадиції. Через це вони не можуть перетинати кордон і влаштуватися на роботу. Протягом більше 5-ти років над цією проблемою працюють правозахисні організації, представники ПАРЄ, Європарламенту, Єврокомісії. Завдяки зусиллям міжнародної спільноти, у листопаді 2016 року Інтерпол почав процедуру реформування. Зокрема, Організація стала застосовувати (поки що не послідовно) політику захисту осіб зі статусом біженця. Процедури роботи Комісії по контролю за файлами Інтерполу стали більш прозорими.

За останні два роки Інтерпол зробив важливі кроки у боротьбі зі зловживаннями його механізмами, і важливо продовжувати ці реформи, удосконалюючи законодавство Організації. Однак зараз Організації загрожує згортання попередніх позитивних ініціатив. Замість накладання обмежень проти держав-порушників (що передбачає законодавство Інтерполу), зараз Інтерпол може очолити представник Росії – одного з найбільш принципових порушників правил Організації.

З приходом на керівну посаду в Організації представника Російської Федерації число політичних переслідувань з використанням механізмів Інтерполу тільки збільшиться, тому що з високою ймовірністю можна говорити про те, що владою Російської Федерації будуть застосовані методи блокування скарг на незаконне розміщення досьє переслідуваних осіб, що містяться в базі даних Організації.

Уже зараз можна стверджувати, що Інтерпол фактично підтримує злочини проти людяності щодо чеченського народу, який здійснює влада РФ, хоча б тому, що представників невеликого чеченського етносу в базі даних Організації істотно більше, ніж представників будь-якого іншого народу. Більше того, для цього етносу на сайті Організації встановлені спеціальні мітки, що дозволяють визначити етнічне походження переслідуваного.

Не можна виключити той факт, що Росія направить повторні запити на розшук осіб, які були раніше вилучені з бази даних Інтерполу з причин порушення Конституції Організації. І ці особи знову будуть піддані незаконному переслідуванню.

Крім того, що Інтерпол може перетворитися на Організацію, яка займається переслідуванням інакодумців на замовлення диктаторських, авторитарних і тоталітарних режимів, існує пряма небезпека криміналізації самої Організації і використання її механізмів міжнародними злочинними структурами. Так, на сьогоднішній день достеменно відомо, що лідери більшості російських організованих злочинних угруповань (т.зв. «ореховские», «подольские», «солнцевские» тощо) стали державними діячами, нагороджені державними нагородами та мають статус радників або консультантів Міністерства внутрішніх справ РФ. Влада низки країн, включаючи США та Іспанію, звинувачує в причетності до міжнародної організованої злочинності відомих російських політиків і бізнесменів, наближених до влади, включаючи депутатів Державної Думи РФ. Не можна виключити, що під керівництвом представника Російської Федерації, Інтерпол може «змістити» акценти та закрити очі на російські злочинні угруповання з причини їх афілійованості з владою. Також не можна виключити, що представники злочинного світу за згодою і схвалення керівництва Організації зможуть потрапити до її складу і почати здійснювати контроль за її діяльністю.

Невідомо ким, як і з якою метою буде використана база даних Організації. Уже зараз загальновідомо, що система безпеки цієї бази обслуговується скандально відомою лабораторією Касперського – російською IT-компанією, контрольованою ФСБ Росії. З приходом до керівництва Інтерполу представника РФ можна стверджувати, що база даних Організації буде використана в інтересах режиму Путіна та його сателітів.

Нагадаємо, що Президентами Інтерполу послідовно були три генерали СС: Рейнхард Гейдріх (у 1940–1942), Артур Небі (в 1942–1943) і Ернст Кальтенбруннер (у 1943–1945). Ми добре пам’ятаємо, чим це закінчилося.

Закликаємо делегатів країн-учасниць 87-ї сесії Генеральної асамблеї Інтерполу не допустити обрання представника Російської Федерації Олександра Прокопчука Президентом Інтерполу, а також вжити всіх необхідних заходів для недопущення використання поважної Організації, в порушення ст. 3 Конституції Інтерполу, для переслідувань за сфабрикованими політично вмотивованими справами. Важливо негайно припинити захоплення Інтерполу Росією та іншими авторитарними режимами. Якщо ситуацію не змінити зараз, вона може стати серйозним викликом людству, що потягне за собою значні людські жертви.

ЗАЯВУ ПІДПИСАЛИ:

1. Харківська правозахисна група / Kharkiv human rights protection group

2. Українська Гельсінська спілка з прав людини / Ukrainian Helsinki Human Rights Union

3. Фундація «Відкритий діалог» / Open Dialogue Foundation

4. Центр громадянських свобод / Center for Civil Liberties

5. Гуманітарна студія «Хвиля» / Humanitarian Studio “Khvylia”

6. Центр протидії корупції / Anticorruption Action Center

7. Медійна ініціатива за права людини / Media Initiative for Human Rights

8. Центр глобалістики «Стратегія ХХІ» / Centre for Global Studies ‘Strategy XXI’

9. Громадська організація «Корпус справедливості» / Civic organization “Fairness corps”

10. Центр інформації про права людини / Human Rights Information Centre

11. Центр Ейдос / Center Eidos

12. Центр політичних студій / Center political studios

13. Благодійний фонд «Восток-SOS» / Vostok-SOS (East-SOS)

14. Кримська правозахисна група / Crimean Human Rights Group

15. Інститут демократії імені Пилипа Орлика / Pylyp Orlyk Institute for Democracy

16. ГО «Закарпатська громада» / NGO “Transcarpathian community”

17. Democracy Monitor – Azerbaijan

18. CENLIBART – CENTRE SOUTIEN LIBERTE ART  ET EXPRESSION DANS LES DICATATURES

19. Democracy For Azerbaijan – France

20. Media Center Amsterdam (Canal Turan)

21. Journalist Academy Latvia

22. Democratic Azerbaijan Movement

23. Azerbaijani Latvian Lawyers

24. Gazeta AIM Europa

25. Azadlig newspaper – Azerbaijan

26. Institute for Peace and Democracy – Azerbaijan/Netherlands

27. Київський інститут гендерних досліджень / Kyiv Gender Studies Institute

28. Український незалежний центр політичних досліджень / Ukrainian Center for Independent Political Research

29. Всеукраїнське об’єднання «Автомайдан» / All-Ukrainian Association “Automaidan”

30. Східноукраїнський центр громадських ініціатив / Eastern-Ukrainian Center for Civic Initiatives

31. Громадська організація «Вибір» / NGO “Choice”

32. Луганський обласний правозахисний центр «Альтернатива» / Luhansk oblast Human Rights Centre “Alternative”

33. Громадська організація «Черкаський правозахисний центр» / Cherkasy human right center

34. ГО «Культурно-освітня фундація «Лібері Лібераті» (Донеччина, Краматорськ)

35. Migration Center of Azerbaijan (Germany)

36. ГО «Ініціатива Е+»

37. Ukraine Action (France)

38. Euro Asia News Media Group Journalsit Against Corruption

39. Благотворительный фонд «Артдача»

40. ВГО «Антикорупційний форум», Львівське обласне відділення

41. IPTG (Austria)

42. Made in Azerbaijan Page – Mahammad Mirzali, France

43. NGO «Ukraine needs you»

44. Благодійний фонд «Мирне Майбутнє України» / Peaceful future of Ukraine

45. Громадська організація «Волонтер Черкащини» / NGO Volunteer Cherkashchiny

46. Центр політико-правових реформ

47. Громадська Організація Рух «Визволення»

48. Monitoring Centre for Political Prisoners, Azerbaijan

49. Union for the freedom for political prisoners in Azerbaijan, Azerbaijan

50. Кримськотатарський Ресурсний Центр / Crimean Tatar Resource Center

51. Комитет по защите прав крымскотатарского народа / Committee on the protection of human rights of the Crimean Tatar people

52. Крымскотатарский Молодежный Центр / Crimean Tatar Youth Center

53. ГО «Асоціація Політичних Наук»

54. Центр української політики «Ексампей»

55. Всеукраїнське об’єднання медиків Майдану

Джерело: Харківська правозахисна група (ХПГ) 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *